9 ud af 10 virksomheder kan øge deres salg markant!

Siden begyndelsen af 2010 har vi analyseret på mere end 1.500 danske virksomheders håndtering af salget: 

virksomhedens-salgspipeline2

  • Sammen med Business Danmark, Huset Markedsføring og Megafon har vi dokumenteret, at f.eks. 3 ud af 4 virksomheder ikke har styr på hvad deres fødekanal til salget skal bidrage med – og at en strategi for Lead Management og CRM kan løfte deres konverteringsrate med 8%
  • I 2014 dokumenterede vi i Lead Management analysen med 690 virksomheder hvilken konkret adfærd der adskiller de rigtig gode salgsteam fra de langt mindre gode og som samtidig medfører en markant højere konverteringsrate
  • Ligesom at vores egne salgskæde-analyser mod mere end 300 virksomheder viser at der typisk er 3-5 svage led i kæden som svækker den enkelte virksomheds salgsevne betydeligt

Skab styret og styrket vækst gennem en optimeret salgskæde

Det er vores erfaring, at virksomheder, der ikke arbejder målrettet med at optimere deres salgskæde fra A-Z, går glip af et potentiale for vækst på mellem 10 og 30% af deres nuværende omsætning. 

I TheLeadCompany arbejder vi hver dag med at rådgive sådanne virksomheder. F.eks. har vi hjulpet Canon, RGS90, Tata Steel, Brd. Klee og Grundfos til at optimere deres salg. Læs mere om hvilke typiske udfordringer disse virksomheder har og om hvordan vi har hjulpet vores kunder!

Kender du jeres potentiale for vækst?

Hvis du ønsker et klart billede af jeres egne muligheder for at skabe vækst i salget, kan du gennemføre vores online salgskæde analyse med efterfølgende gratis og helt uforpligtigende feedback på de svage led og potentialet i jeres salgskæde!