Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg (klip fra artikel)

Toplinjen svækkes– Virksomhederne skal vide, hvilke leadkanaler, der giver dem mest værdi for pengene, og fravælge dem, der leverer røde tal på bundlinjen, mener direktør Niels Holme, TheLeadCompany

– Leadkanalerne er virksomhedens fødekanaler til en større og bedre pipeline. Nogle virksomheder tror, at fordi de måler på responsen af den enkelte kampagne, så har de styr på sagerne. Men det har de oftest ikke, konstaterer Niels Holme.

– 71 pct. kender ikke værdien af det enkelte lead, og 69 pct. aner ikke, om de leadkanaler, de anvender, er dem, der giver dem mest værdi for pengene.

Har jeres leadkanaler røde tal på bundlinjen?

– Når vi tester en virksomheds leadkanaler, har flere typisk røde tal på bundlinjen, mens andre bidrager begrænset. For mange er det lidt af en aha-oplevelse at se, hvor forskellige tallene er, og dernæst diskuterer, om det er forkerte leadkanaler eller forkert brug af disse, der er årsagen til det begrænsede udbytte.

Læs mere ved at klikke på artiklen til højre.

Vil I gerne vide mere om hvordan I kan styrke jeres nysalg?

Så kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe jer med at teste jeres leadkanaler og på den baggrund opbygge en styrket fødekanal til jeres sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.

I kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse. Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!