Strategi er succes

Strategi er SuccesTre ud af fire danske virksomheder har ingen eller en uklar strategi for lead management, og det koster på bundlinjen.

Sagt på en anden måde:

Virksomheder med en strategi lukker ca. 20% af de indkomne leads, mens virksomheder uden kun lukker 12%.

Med strategi menes at virksomheden har mål og visioner for lead management nedfældet på et papir, og at direktionen har en udtrykkelig formuleret forventning til bl.a. lead genereringen i salgsorganisationen.

Det betyder også at virksomheden har en fælles platform med f.eks. IT-værktøjer, der understøtter salg & marketing med deres viden om virksomhedens kunder og leads.

Læs artiklen her i InBusiness (s. 12-13) 

Ikke overraskende er det især i de større virksomheder, man svarer bekræftende på at have en strategi. Det hænger formentlig sammen med, at der her er større ressourcer til at arbejde med strategien og med at opbygge det understøttende system. Det betyder imidlertid ikke, at de små og mellemstore virksomheder ikke ville kunne opnå samme succes, hvis de arbejder målrettet og effektivt med deres salgskæde og CRM!

Vil I gerne have en klar strategi for jeres fødekanal til salget?

Så læs artiklerne her. Eller kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe dig til at opbygge en styrket fødekanal til dine sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.

Du kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse . Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!