Kundeemner fortjener større opmærksomhed

… eller har du talt med dine kundeemner idag? (klip fra artikel)

Kundeemner fortjener større opmærksomhedDet spørgsmål stiller partner Niels Holme, TheLeadCompany, efter at have set resultaterne af analysen “virksomhedernes salgspipeline

– Ud fra analysens hovedkonklusioner, burde jeg måske have erstattet “talt med” med det endnu mere kritiske “har du tænkt på”. For det er virkelig interessant at virksomheder med en klar strategi og IT-værktøjer har otte procent større succes med at konvertere kundeemner til kunder. Det kan blive til rigtig mange penge på bundlinjen.

– Selv om det er indlysende, at fokus og systematik er væsentlige elementer i en salgs- og marketingsafdelings med at forvandle sten til brød, så rører analysens konklusioner ved en fundamental problemstilling hos mange virksomheder.

– Det er katastrofalt, at kun 37% af lederne ved, hvor mange kundeemner der er en forudsætning for at nå salgsbudgettet. Kundeemnerne er virksomhedernes tredjevigtigste eje – efter medarbejderne og eksisterende gode kunder, og er en helt afgørende forudsætning for at virksomhederne kan vokse.

Læs artiklen her i InBusiness (s. 16-17)

Vil I gerne vide mere om hvordan I kan arbejde med jeres kundeemner?

Så kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe jer  til at opbygge en styrket fødekanal til jeres sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.

I kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse. Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!