Virksomhederne ved de går glip af et stort potentiale, de ved bare ikke hvor meget!

Uddrag fra artikel i Markedsføring hvor Christian Weis Højfeldt, ceo hos AlfaPeople, fortæller om fokus i arbejdet med at optimere sine lead kanaler i en svær tid.

Stifter og direktør Christian Weis Højfeldt har opbygget gazelle virksomheden Alfapeople. De gode tider skabte stor travlhed og der var ingen grund til at bruge tid på at med leadkanaler, når kunderne næsten dukkede op af sig selv og var relativt lette at lukke.

Som så mange andre oplevede AlfaPeople krisen fra den hårde side, kunderne kom ikke længere i samme antal, konverteringsraterne faldt og lukketiderne blev markant længere. Derfor påbegyndte AlfaPeople arbejdet med at optimere leadkanaler og herigennem skabe en stærkere og sundere fødekanal til sælgerne. Den sene start betød en tid med stor usikkerhed i de realiserede tal og pipeline.

Efter kort tid, kunne AlfaPeople se gevinsterne, Christian Weis Højfeldt fortæller:

  • “Vi har strømlinet håndteringen af leads og implementeret en ny rolle som lead kanal ansvarlig, som måles på, hvad den enkelte lead kanal bidrager med til pipeline. I forlængelse heraf har vi arbejdet med at blive bedre til at nedbryde og koble f.eks. salgsmål og mål for lead kanal volumen tæt sammen.”
  • “I dag bruger virksomheden ikke længere penge på lead-kanaler, uden at der først er lavet en konkret business case, der sikrer, at fokus, ansvar, aktiviteter og forventninger er knivskarpt defineret.”

Vil I gerne vide hvor meget I går glip af hos jer??

Så kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe jer til at opbygge en styrket fødekanal til jeres sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.

I kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse . Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!